KOMSA Poland | KOMSA Polska z pomocą dla powodzian
16717
post-template-default,single,single-post,postid-16717,single-format-standard,wp-custom-logo,ajax_leftright,page_not_loaded,,qode-theme-ver-5.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-21197

KOMSA Polska z pomocą dla powodzian

18 lis KOMSA Polska z pomocą dla powodzian

KOMSA Polska z przeprowadzonej latem akcji na rzecz pomocy powodzianom uzbierała ponad 80 tys. złotych. Zbiórka pieniędzy trwała 1,5 miesiąca. Fundusz pomocowy zebrany został na podstawie sprzedaży wybranego asortymentu z oferty dystrybutora: telefonów komórkowych marki Nokia, Samsung i LG, nawigacji TomTom i laptopów Lenovo. Od każdej sprzedanej sztuki w/w asortymentu, w czasie trwania akcji, 1 zł przeznaczone zostało na pomoc osobom poszkodowanym podczas powodzi w Bogatyni, jaka miała miejsce w sierpniu br.
Ze względów formalnych etap przekazania zebranych pieniędzy zrealizowany został dopiero pod koniec października br. W należytym dopełnieniu wszelkich  formalnych kwestii bardzo pomocny był Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bogatyni. Pracownicy MOPS-u, będąc najbliżej lokalnej społeczności i mając najświeższe informacje o sytuacji społeczno-materialnej mieszkańców, pomogli wytypować rodziny, które w powodzi straciły cały swój majątek i musiały być umieszczone w zastępczych lokalach. Wybrano 3 rodziny – każda z nich od KOMSA Polska otrzymała kwotę ok. 27 tys. zł.

Od samego początku, kiedy zrodził się pomysł zorganizowania zbiórki pieniędzy dla powodzian, wiedzieliśmy, że zebrane środki chcemy przekazać na jasno sprecyzowany cel” – mówi Dorota Mazanek, specjalista ds. marketingu i public relations w KOMSA Polska. „Spośród osób, które ucierpiały najbardziej, zdecydowaliśmy się na wybór trzech rodzin, pomiędzy które rozdysponowane zostały zebrane fundusze. Staraliśmy się podzielić zebraną kwotę pieniędzy tak, aby pomoc udzielona każdej z rodzin była realnym wsparciem, a nie tylko pozorną pomocą. Stąd nasza decyzja, żeby środki przekazać mniejszej liczbie rodzin, za to w kwotach, które będą stanowiły dla nich dużą pomoc” – dodaje Dorota Mazanek.

Rodziny, którym woda zabrała wszystko, ulokowane zostały w mieszkaniach zastępczych” – mówi Edward Rak, kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Bogatyni. „Bardzo się cieszę, że firma KOMSA z Wrocławia darowała kwotę ponad 80 tys. zł dla Bogatyni, którą rozdzieliliśmy dla trzech rodzin. To bardzo solidne wsparcie. Gdyby inne firmy też skierowały pomoc w naszą stronę, na pewno byłaby prawidłowo wykorzystana” – dodaje Edward Rak.

Integracja z lokalnym środowiskiem ma swoje konsekwencje. Gotowość do działania w sytuacjach kryzysowych w regionie, wspieranie inicjatyw lokalnych i akcje charytatywne są stałym elementem strategii KOMSA Polska, podejmującej działania w ramach biznesu odpowiedzialnego społecznie.

Promowanie idei CSR to zawsze korzyść wielostronna” – mówi Wojciech Depa, prezes zarządu w KOMSA Polska. „Realizujemy strategię szeroko rozumianego zaangażowania społecznego. Wykraczamy poza oczywiste działania ekonomiczne, jakie narzuca nasz profil działalności. Działamy dla dobra wielu mieszkańców w regionie zgodnie z przyjętymi normami etycznymi. Bardzo dziękuję wszystkim biznesowym partnerom KOMSA Polska za zaangażowanie w akcję i zrealizowane zakupy, dzięki czemu tak dużą kwotę pieniędzy mogliśmy przekazać potrzebującym” – podkreśla Wojciech Depa.